Linn Hauge jobbet som sykepleier. Så bestemte hun seg for å ta et år på Bildøys andre års linje, T2. Nå er hun kommet hjem fra andre periode med undervisningen og er klar for å fortsette i praksisen på Eiken bedehus.
Du er nettopp kommet hjem fra Bergen, har du hatt det bra?: ja, har hatt det helt supert med masse bra undervisning om blant annet barn og ungdom, sjelesorg, DISK-test, Tro&liv og trosforsvar. I tillegg er vi en klasse på 30 elever som har det veldig fint i fellesskap så det er mye bra undervisning på dagene og sosialt fellesskap ut i de sene nattetimer.
Hva er T2? Det er andre året på Bildøy bibelskole. Først må en ta et år på disippel eller tilsvarende før en kan søke på T2. Andre året er for det meste praksis, bortsett fra ca en uke i måneden som vi er på Bildøy og har undervisning og får oppfølging av lærerne. Praksisplassene varierer veldig fra å være i en menighet, miljøarbeider på internatskole, være i team, være med som forkynnere i samarbeid med andre talere, jobbe i et kristent filmselskap eller som journalist.
Hvorfor T2: Er egentlig utdannet sykepleier og har jobbet 1 år som det, men kjente at nå kalte Gud meg til å gjøre noe annet, så 2 uker før skolestart søkte jeg på skolen og jeg har vært så heldig å få praksisplass på Eiken bedehus.
Mine arbeidsoppgaver dette året er først og fremt ungdomsarbeid; skal være med på JD, Bibelgrupper, Søndagsskole, konfirmantundervisning og ungdomsleirer ++
Hva gleder du deg mest til dette året?: Å bli bedre kjent med ungdommen og være med å peke på Jesus og se at andre vokser i kjennskap til Han, det er stort!:)
Hva planer har du etter dette året? Det vet jeg ikke, vi får se 🙂
Har du noen favorittvers?: Rom 14, 8 Gal 2,20 Kol 2,14-15 er vers som jeg er veldig glad i.